Abstract:
The article provides a comparative analysis of skills as an outcome of education. The competence of the university teaching staff is the most important factor in the formation of the professional competences of the students-future pedagogues. Competence is an integral part of an educational institution, but the level of knowledge and, above all, the experience gained is a fundamental component of their effectiveness and prestige. The competence of the university is the sum of the competences of its staff. And this is already a specific value. The competence of the university teaching staff is the determining factor that influences the training of specialists for the field of education through the transfer of personal knowledge and experience. In the view of the author of the article, the sum of the competences of university teaching staff needs to be conceived not as a simple collection of professional competences of teaching staff, but as a unique well-coordinated mechanism.
Description:
Articolul oferă o analiză comparativă a competențelor ca rezultat al educației. Competența cadrului didactic universitar este cel mai important factor în formarea competențelor profesionale ale studenților-viitorilor pedagogi. Competența este parte integrantă a unei instituții de învățământ, dar nivelul de cunoștințe și, mai ales, experiența dobândită este o componentă fundamentală a eficacității și prestigiului acestora. Competența universității reprezintă suma competențelor personalului său. Și aceasta este deja o valoare specifică. Competența cadrului didactic universitar este factorul determinant care influențează formarea specialiștilor pentru domeniul educației prin transferul cunoștințelor și experienței personale. În viziunea autorului articolului, suma competențelor cadrelor didactice universitare necesită a fi concepută nu drept o simplă adunare de competențe profesionale ale cadrelor didactice, ci - drept mecanism unic bine coordonat.