Abstract:
The article addresses the issue of prophylaxis of non-parenthood phenomenon as a lifestyle by capitalizing on the educational potential of the curriculum. At present, young people do not regard parenthood as the source of human fulfillment. The consequences of the phenomenon on young people's conscience and behavior impose the goal of parenthood education long before they prefer non-parenthood as a lifestyle. The paper contains an analysis of the educational potential of the curriculum regarding the prophylaxis of the phenomenon of non-parenthood as a lifestyle by making use of the educational potential of the curriculum. There are proposed ways of capitalizing on the curriculum. The article contains some suggestions for gaining efficiency in prophylaxis of non-parenthood as a lifestyle by capitalizing on the educational potential of the curriculum.
Description:
Articolul abordează problematica profilaxiei fenomenului nonparentalității ca stil de viață prin valorificarea potențialului educativ al curriculei școlare. Actualmente tinerii nu consideră parentalitatea drept izvor al împlinirii umane. Consecinţele fenomenului dat asupra conştiinţei şi comportamentului tinerilor impun obiectivul educaţiei pentru parentalitate cu mult timp înainte ca ei să prefere nonparentalitatea ca stil de viață. Lucrarea conţine analiza potenţialului educaţional al curriculei şcolare privind profilaxia fenomenului nonparentalității ca stil de viață prin valorificarea potențialului educativ al curriculei școlare. Sunt propuse modalităţi de valorificare a curriculei şcolare. Articolul conţine sugestii privind profilaxia fenomenului nonparentalității ca stil de viață prin valorificarea potențialului educativ al curriculei școlare.