Abstract:
The paper presented aims at emphasizing some observation, results from personal experience and educational practice, referring to the work carried out with the students in the process of choosing the theme of the Licentiate / Master thesis. Regarding the methodological-practical aspect, it is presented the practical algorithm of the activity and the procedural resources which are used. In conclusion, it is mentioned that this kind of activity offers the possibility to develop students’ basic competencies required in a discussion, debate, as well as the competence to formulate, to choose the theme of the licentiate / master thesis.
Description:
Lucrarea prezentată își propune să aducă în prim plan relevarea unor observații, rezultate din experiențele și practica educațională personală, cu referire la activitatea desfășurată cu studenții în procesul de alegere a temei tezei de licență/master. Referitor la aspectul metodologic-practic se prezentă Algoritmul practic al activității și resursele procedurale utilizate. În concluzie se menționează că activitatea desfășurată oferă posibilitatea dezvoltării la studenți a competențelor de bază necesare într-o discuție, dezbatere, precum și competența de a formula, de a alege tema tezei de licență/master.