Abstract:
Productive collaboration between teachers and students leads to the identification and creation of motivational learning environments in school disciplines. Thus, in the Biology discipline, the elaboration of the online Biology journal Ritm ProBiologic, has generated new methodological approaches. The pupilsauthors have expressed their interest in the magazine, by writing articles on the proposed thematic pages. From the moment of launching the online Biology journal Ritm ProBiologic in the virtual space and until now, systematic accesses are made from different geographical regions. This fact encourages students and teachers to participate in the activity of the online Biology journal Ritm ProBiologic on the Internet, while also contributing to the professional orientation of young graduates.
Description:
Colaborarea productivă dintre cadru didactic și elevi duce la identificarea și crearea mediilor motivaționale de învățare la disciplinele școlare. Astfel, la disciplina Biologie, elaborarea revistei online de biologie Ritm ProBiologic, a generat noi abordări metodologice. Elevii autori și-au manifestat interesul făță de revistă, prin scrierea articolelor la paginele tematice propuse. De la momentul lansării revistei online de biologie Ritm ProBiologic în spațiul virtual și până în prezent, se efectuează sistematic accesări din diverse regiuni geografice. Acest fapt, încurajează elevii și profesorii să participe la activitatea revistei online de biologie Ritm ProBiologic în rețeaua Internet, contribuind totodată și la orientarea profesională a tinerilor absolvenți.