Abstract:
This article presents the methodological aspects of the training of self-management competence of the learning activity in students. In this context, the process of skills formation is elucidated, which requires the completion of certain stages according to the following algorithm: fundamental knowledge→ functionality→ awareness →applicability →attitudes/behavior → competence as well as the phases that the subject follows in the process of effectively solving a problem: unconscious incompetence, conscious incompetence, conscious competence, unconscious competence on the one hand and implicitly the process of formation of self-management (SMC) competence of learning activity in modern students on the other hand.
Description:
Acest articol prezintă aspectele metodologice ale formării competenței de self-management a activității de învățare la studenți. În acest context, este elucidat procesul de formare a competențelor, care necesită finalizarea anumitor etape conform următorului algoritm: cunoștințe fundamentale → funcționalitate → conștientizare → aplicabilitate → atitudini / comportament → competență precum și fazele pe care le urmează subiectul în proces de rezolvare eficientă a unei probleme: incompetență inconștientă, incompetență conștientă, competență conștientă, competență inconștientă pe de o parte și implicit procesul de formare acompetenței de self-management (CSM) a activității de învățare la studenții moderni pe de altă parte.