Abstract:
The article addresses the issue of the frame of reference of the concept of Management of school results evaluation. Several researchers and theorists define the concept of management by marking its intensity and accentuated extension. Therefore, the concept of general management defines on the one hand the management process of an organizational entity at the level of macro system, for example: state, nation, state confederations or microsystem, such as: institutions, enterprises, organizations, and on the other on the one hand, it shows us the emerging springs of practice, science and art alike. The term management ultimately refers to the science of leading organizations and their scientific leadership.
Description:
Articolul abordează problematica cadrului referențial al conceptului de Management al evaluării rezultatelor școlare. Mai mulți cercetători și teoreticieni definesc conceptul de management marcând intensiunea şi extensiunea accentuată a acestuia. Prin urmare, conceptul de management general defineşte pe de o parte procesul de conducere a unei entităţi organizatorice la nivel de macrosistem, spre exemplu: stat, naţiune, confederaţii statale sau microsistem, cum ar fi: instituţii, intreprinderi, organizaţii, iar pe de altă parte, ne indică resorturile emergente practicilor, ştiinţei şi artei deopotrivă. Termenul de management, în ultimă instanţă, desemnează ştiinţa conducerii organizaţiilor şi conducerea ştiintifică a acestora.