Abstract:
The influx of refugees in recent years and the invasion of the pandemic of COVID 19 in our country identify and shape modern societies, which is composed of groups with differentiated or diverse cultural elements. The structures of the educational system of our country (Ministry - Regions - Directorates - School units) are rearranged, because they are obliged to invent pedagogical actions and actions - co-education of students-refugees in schools and beyond. This article summarizes the following topics, as the concept of refugee and refugee children, intercultural education and training of refugee students in crisis.
Description:
Fluxul de refugiați din ultimii ani și invazia pandemiei COVID 19 în țara noastră identifică și modelează societățile moderne, care este compusă din grupuri cu elemente culturale diferențiate sau diverse. Structurile sistemului educațional din țara noastră (Minister - Regiuni - Direcții - Unități școlare) sunt reamenajate, deoarece sunt obligate să inventeze acțiuni și acțiuni pedagogice - coeducarea elevilor-refugiați în școli și nu numai. Acest articol rezumă următoarele subiecte, precum conceptul de refugiați și copii refugiați, educația interculturală și formarea studenților refugiați aflați în criză.