Abstract:
In this paper we analyzed a series of general aspects regarding the situation of the crisis faced by the Romanian school, crisis due to the pandemic. We focused on: the transition from traditional education to online education, the general problems that have become more evident in the pandemic context and the way in which this problem of online education has affected all the social actors involved in the educational process. Consider that each of us should actively contribute to the formation of the young generations, whether we are talking about formal, informal or non-formal education, because only in this way will we be able to train young people with skills for life.
Description:
În această lucrare am analizat o serie de aspecte generale cu privire la situația e criză cu care s-a confruntat școala românească, criză datorată pandemiei. Am pus accentul pe: trecerea de la învățământul tradițional la învățământul online, problemele generale care au devenit mai evidente în context pandemic și de modalitatea în care această problemă a învățământului online a afectat toți actorii sociali implicați în procesul educațional. Consider că fiecare dintre noi ar trebui să contribuie activ la formarea tinerelor generații, fie că vorbim despre educație formală, informală sau non-formală, pentru că, doar astfel vom reuși să le formăm tinerilor competențe pentru viață.