Abstract:
Reading is a stimulant of imagination and sensitivity. The practical value of using the literary / non-literary text consists in its relevant selection in order to optimize the teaching process in knowing biodiversity and providing students with training that will allow them to succeed. The teacher directs the discussions on the edge of the text and does not accept superficial knowledge. The literary / non-literary text must be seen as a current educational resource, being explored through active-participatory methods we train students' intellectual competence, scientific communication competence and behavioral competence.
Description:
Lectura este un stimulent al imaginaţiei şi sensibilităţii. Valoarea practică a utilizări textului literar/nonliterar constă în selectarea lui relevantă cu scopul optimizării procesului didactic în cunoaşterea biodiversităţii şi oferirii elevilor instruirea care să le permită reuşita. Profesorul dirijează discuţiile pe margine textului şi nu acceptă cunoaşterea superficială. Textul literar/nonliterar trebuie privit ca o resursă educaţională actuală, fiind explorat prin metode activ-participative formăm elevilor competenţa intelectuală, competenţa de comunicare ştiinţifică şi competenţa comportamentală.