Abstract:
The development of the educational process in chemistry is largely based on the assimilation of theoretical information, because the student must know the theoretical aspect of the discipline in order to be able to carry out the practical part, the experiment. However, chemistry is an experimental science, and the process of study and fascination with chemistry, as well as with other natural sciences, usually begins with experiments. Within the chemistry discipline, we train students in a set of specific skills, including the ability to use chemical compounds harmlessly in vital biological processes. Certainly the theoretical part has its contribution to the formation of the competence, but the practical works and laboratory experiences still come to fix the knowledge effectively and to train the students in research skills, in the harmless use of chemical compounds and laboratory equipment, in order to carry out experiments but also solving everyday problems.
Description:
Desfășurarea procesului educațional la chimie se bazează în mare parte pe asimilarea informației teoretice, fiindcă elevul trebuie să cunoască aspectul teoretic al disciplinei pentru a fi capabil să realizeze partea practică, experimentul. Totuși, chimia este o știință experimentală și procesul de studiu și fascinația pentru chimie, precum și pentru alte științe ale naturii, începe de obicei cu experimente. În cadrul disciplinei chimia, formăm la elevi un set de competențe specifice, inclusiv competența de utilizare inofensivă a compușilor chimici în procese biologie cu imjportanță vitală. Cu siguranță partea teoretică are aportul său în formarea competenței, dar lucrările practice și experiențele de laborator vin în continuare să fixeze cunoștințele eficient și să formeze la elevi abilități de cercetare, de utilizare inofensivă a compușilor chimici și utilajului de laborator, în scopul realizării unor experimente dar și a soluționării unor probleme cotidiene.